Dieta bez cukru – nawet moja babcia straci na wadze. Jedz mięso i ryby, ale nie banany i jabłka

Znakomita dieta z mięsem i rybami, dzięki której utracisz szybko na wadze!

Przeważnie proces utraty wagi jest ciężki, pracochłonny i nieprzewidywalny. Jednak z drugiej strony jest to niezwykle łatwe zadanie! Wystarczy po prostu jeść mniej! Niestety nie dla wszystkich jest to takie proste. Istnieje jednak mnóstwo sposobów na to, aby schudnąć i czuć się dobrze ze sobą!

Przedstawiamy jeden z tych sposobów, który jest połączeniem klasycznej diety bez węglowodanów z dietą utworzoną przez dietetyka oraz trenera fitness Jorge Cruz.

Dieta nazywana jest „100”.

Dieta węglowodanowa

Nie lada wyzwaniem jest spożywanie 100 „kalorii cukrowych” dziennie. Wielu dietetyków uważa, że to przede wszystkim cukier powoduje wzrost tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej, a nie białko, błonnik, czy tłuszcz.

W efekcie grono dietetyków, w tym Jorge Cruz, opracowali niezwykle łatwą formułę odchudzania, która mówi o tym, że aby dowiedzieć się ile „kalorii cukrowych” znajduje się w danym produkcie, powinno się pomnożyć ilość węglowodanów przez cyfrę 4.

Przykładowo: przeciętnie banan zawiera około 25 g węglowodanów.

Dla porównania jęczmień perłowy zawiera około 10 g węglowodanów na 100 g. Jeżeli więc pomnożymy ilość węglowodanów obu produktów przez 4, to wyjdzie, że możemy zjeść 1 banan dziennie oraz 300 g owsianki jęczmiennej w ciągu dnia.

Pożywienie bez węglowodanów

Węglowodany znajdują się w każdym produkcie w różnej ilości. Dlatego też możliwe jest tylko warunkowe rozdzielanie produktów na wolne od węglowodanów oraz te, które zawierają cukry w dużych ilościach.

Oto parę składników, które można jeść bez żadnych obaw i wykorzystać do rozmaitych potraw.

  • jajka (trzeba by było zjeść aż 25 sztuk jajek, aby przekroczyć dopuszczalną ilość cukrów)
  • kalafior
  • cukinia
  • seler
  • grzyby

Teraz przedstawiamy najbardziej smakowite i przede wszystkim zdrowe produkty, jakie można jeść przy tego typu diecie:

  • udko z kurczaka (brak węglowodanów)
  • mielony indyk
  • polędwiczki wieprzowe
  • różowy łosoś
  • twaróg (7 g na 100 g)
  • masło

Dietetyk Jorge Cruz stworzył harmonogram całkowitej ilości kalorii, jaką powinno się spożywać każdego dnia, w taki sposób, aby dieta bez węglowodanów w pełni działała.

Według jego metody każdy z trzech głównych posiłków nie może przekroczyć 400 kalorii. Natomiast każda z przekąsek nie powinna przekraczać 50 kalorii. Reasumując, codzienne menu ma 1500 kalorii, co odpowiada większości stosowanych diet.

Jednakże z powodu braku cukrów w omawianej diecie, ryzyko utraty masy ciała jest znacznie szybsze. W pierwszym miesiącu diety nasza waga może spaść nawet do 10 kg.

Oto przykładowe menu na jeden dzień diety:

  • Śniadanie: solony twaróg (200 g) z garścią orzechów włoskich i awokado (1/2 sztuki)
  • Przekąska: seler lub papryka (dowolna ilość)
  • Obiad: pieczone lub smażone udka z kurczaka ze szpinakiem lub cukinią oraz sałatką z kalafiora

  • Przekąska: suszone mięso (30 g) – prosciutto lub łosoś, z pomidorkami cherry
  • Kolacja: burgery z indyka z brokułami bądź jajkami nadziewanymi żółtkiem z dodatkiem sera (4 połówki i warzywa)
  • Przekąska: jogurt naturalny lub szklanka kefiru

Powodzenia! Smacznego!